تهیه کوکی شکلاتی خانگی 96

  • تهیه کوکی شکلاتی خانگی 96
    دسته : آشپزیتاریخ: ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    تهیه کوکی شکلاتی خانگی 96

    در یکی دیگر از پست های آشپزی سایت نازشو قصد داریم به شما آموزش تهیه کوکی شکلاتی خانگی خوشمزه را نیز بدهیم. کوکی یکی از شیرینی ها  فوق العاده خوشمزه است. کوکی های گردویی و کوکی های کشمشی از همه کوکی های نیز معروف تر هستند اما شاید کوکی شکلاتی کمی مظلوم واقع شده است چون کمتر می شود کوکی شکلاتی را در بازار یافت کرد اما این کوکی بسیار خوشمزه است و اگر یک بار نیز آن امتحان کنی حتما طرفدار آن خواهید شد شما می توانید برای عصرانه یک روز این کوکی شکلاتی را نیز تهیه کنید و از طعم مزه آن لذت ببرید و نگران طرزتهیه کوکی شکلاتی نباشید ما در این مطلب تمام تلاش خود انجام داده ایم تا بهترین روش تهیه کوکی شکلاتی را به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید به راحتی این شیرینی را در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. پیشنهاد من به شما این است برای اینکه هیچ وقت آموزش درست کردن کوکی شکلاتی را فراموش نکنید یک بار حتما متن زیر را خوانده سپس نکات آن را یاداش کرده یا صفحه ما ذخیره کرده و در بار بعد هنگام درست کردن کوکی شکلاتی یک بار دیگه به متن سر بزنید تا کامل بتوانید آن را فراگیرد و حتی بعد از آن به افراد دیگری نیز آموزش دهید. همراه ما باشید تا با مواد لازم و طرز تهیه کوکی شکلاتی نیز آشنا شویم.

    مواد لازم برای تهیه کوکی های شکلاتی

    کره: 110 گرم
    شکر: 108 گرم
    تخم مرغ: 1 عدد
    وانیل: ¼ قاشق چای خوری
    پودر کاکائو (الک شود) : 26 گرم
    شکلات سفید : 61 گرم
    آرد: 114 گرم
    بیکینگ پودر: ½ قاشق چای خوری

    طرز تهیه کوکی شکلاتی

    خوب برای شروع کار تهیه کوکی های شکلاتی شما باید ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد پیش گرمایش می کنیم. سپس کره را از یخچال بیرون می آوریم و حدود یک ساعت می گذاریم تا به دمای محیط برسد. وقتی می گوییم کره به دمای محیط برسد منظور زمانی است که اگر انگشتتان را روی کره فشار دهید، کمی فرو رود. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره زمانی که کره به دمای محیط می رسد.

    سپس شما در ادامه روش تهیه این شیرینی باید کره و شکر را با همزن برقی می زنیم تا جایی که کره تقریبا سفید رنگ شود. بعد شما نیز باید سراغ تخم مرغ و وانیل را نیز بروید و آن ها را اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه مجدد هم می زنیم تا تخم مرغ با مواد دیگر مخلوط شود. مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو الک شده را با همزن دستی مخلوط می کنیم و به مایع اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا مواد به شکل خمیر در آیند. دلیل استفاده از دور کند این است که مواد به اطراف پاشیده نشود.

    بعد از انجام این کارها نیمی از کار تهیه نیز تمام شد حال شما در این مرحله یک کاغذ روغنی کف سینی فر می گذاریم و به کمک اسکوپ مقداری از خمیر را بر می داریم و بر روی سینی فر می گذاریم. البته از آن جایی که این شیرینی پس از پخت پخش می شود، خمیرها را حتما همانند عکس با فاصله در سینی می چینیم. در آخر نیز شکلات سفید را تکه تکه کرده و روی هر شیرینی چند تکه می گذاریم. و در آخر هم نیز شما در آخر نیز شکلات سفید را تکه تکه کرده و روی هر شیرینی چند تکه می گذاریم.سینی فر را به مدت 9 دقیقه در طبقه وسط قرار می دهیم. البته از آنجایی که درجه حرات اکثر فرها بر روی دمای واقعی تنظیم نیستند، بهتر است زمانی فر را خاموش کنیم که همانند تصویر کناره های شیرینی خشک و روی آن کماکان نرم باشد. توجه کنید که برای اطمینان از نرم بودن شیرینی، کافی است با انگشت روی آن را فشار دهید تا فرو رود. بعد شما باید شیرنی را از فر خارج کنید و حدود 7 تا 12 دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا سفت شود بعد می توانید آن را کنار خانواده یا دوستان نیز میل نمایید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.

 


تفریحات سالم4 کوکی ,شکلاتی ,تهیه ,شیرینی ,دمای ,مواد ,کوکی شکلاتی ,تهیه کوکی ,دمای محیط ,شکلاتی خانگی ,محیط برسد ,کوکی شکلاتی خانگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تا پروانه شدن جدیدترین های اینترنت دانلود آهنگ فیلم دانلود سریال ترکی هیئت حضرت علی اکبر (ع) روستای دریاچه جیرفت دوربین مدار بسته آموزش قیمت نصب از این وبلاگ تعطیل ها فروش بیشتر